Tuesday, March 29, 2011

the 0ld best fren

24 mac 2011....
first time jumpa lepas tujuh tahun ak ngan kawan ak nie berpisah ...
mula-mula pegi umah die n jumpe die rasa malu je..
yelah dah lama giler berpisah..tiba-tiba jumpa plak....
mesti rasa lain, dh x macam dulu...tpi buat-buat x malu jelah..hehe

athirah

ingat kan balik citer dulu-dulu..best nye lah..
aku x igt plak darjah brape aku mula baik dgn die...
kitorang tiga orang sebenarnya...kamcing la...
tpi dgn die la aku paling baik skali...
pagi-pagi sebelum masuk klas, ak mesti pegi "jemput" die kt umah dulu...
pastu masuk kelas skali...balik pon skali...siap hntr die kt belakang umah die...
petang-petang plak slalu je aku pegi lepak kt belakang halaman rumah die tu...
sesi bercerita plak...jalan-jalan..

tpi yg kelakar nyer dulu kitorang agak-agak nakal la cket...
suka sgt mengata kt sorang "kawan" ni lah....lps tu balik mengadu..
sampaikan satu hari tu mak die datang kt skolah pesan kt kitorang..
ugut la jgak...igt lgi tau mak die ckp pe " kalau kacau ank die lgi, die nk bg tau cikgu"
xrock lgsg la "kawan" tu...kitorang gurau-gurau je lah...hahaha...
dulu time mula-mula die pindah, slalu je berbalas-balas surat..heheh


jumpe die ari tu,aku bawaklah die jalan-jalan kt sekolah lama, kampung...
tau mesti die rindu sgt nk tgok-tgok sekolah lama...aku pon dh lama x pegi 
sejak habis skolah dulu...laen sgt-sgt..dh byak brubah....
pastu, minum air kelapa...sambil-sambil bercerita...ungkit-ungkit time dulu-dulu..
banyak benda sebenarnya nk bercerita...
pastu snap gmbr byk-byk...dua-dua pon hantu bergambar sebenarnya...


bagi saya die tetap yang terbaik..huhu...
hopefully, kitorang akan kekal best fren sampai bila-bila..

2 comments:

  1. suka sgt entry nieh..sbnrnya dh lme nk comment tp cbok plak..so skrang bru bleh nk komen....sukeeeeeeeeee!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. hehe..thnx a lot sbb sukeeeee!!!!

    ReplyDelete